onsdag 19 september 2012

Inte som planerat, men några texter för webben.

När jag bestämde mig för att åka till USA och plugga journalistik och PR var mitt sikte inställt på journalistiken. Jag visste knappt vad PR var för något. Jag hade som mål att få praktik på ett magasin, gärna ett där jag skulle få skriva om resor och turism. I min plan fanns drömmar om att skapa en tidskrift för hållbart resande, förvisso fortfarande något av intresse, men vilken helomvändning allt skulle ta ändå.

Efter några veckor med Mr. Jerome Cramer som PR professional and professor var jag helt fast i detta fantastiska fenomen kallat Public Relations. En dag noterade jag i min Reporter's Notebook: "I love PR."

Praktiken blev därför inte på något magasin eller på någon nyhetsredaktion. Jag valde i stället en roll där jag skulle få arbeta lite bredare med kommunikation och hamnade på en prisbelönt reklambyrå i hjärtat av DC. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig, men tänk så mycket nytt jag lärde mig.

Och några publicerade texter att lägga till portfolion blev det ju faktiskt också:
- Om Google+
- Om vårt Intern Project – "Nostalgicon"
- Om hur det är att vara praktikant på MDB

Den sistnämnda texten fick särskilt mycket kärlek av Mrs CEO och hela teamet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar